Är du trött på kriminalitet?
RSS 2.0

Friheten utan körkort

Åh, att få körkort är så underbart! Jag är så lycklig! Jag har aldrig varit så glad i hela mitt liv! Vilken frihet! Jag kan köra vart jag vill!
Just det ja, så är det. Vad skönt att man har fått körkort! Jag är fri!
Detta om man bortser från att mina föräldrar nu har fått gratistaxi. Nu börjar det värsta slaveriet sen stenåldern. Nu äntligen kan båda dricka sig fulla på öl och vin, nu äntligen slipper de köra. Nu kan de bli skjutsade dit de vill och hämtade där de vill.
Jag förstår inte hur de kan ta sig till att utnyttja sina barn på det här viset, hur kan de tycka att detta är rätt? Helt plötsligt tvingar de deras stackars barn att ställa upp i ur och skur, gryning, dag, skymning och natt. Jag kan inte förstå hur de kan tycka att det här är korrekt beteende. Skulle det faktum att de har betalat väldigt många tusen kronor för att jag ska få köra bil göra det acceptabelt att jag ska hämta dem överallt?
Antagligen.

Publicerad 2008-07-13 klockan 16:05:15
Permalink | Tankar

Sarah skrev:

Tack för detta inlägg, helt plötsligt känns det inte så fel att inte ha skaffat körtkort. ^^

2008-07-13 klockan 22:33:03
URL: http://normalitet.blogg.se/ 

SKRIV KOMMENTAR

Namn:



E-postadress (publiceras ej!):


URL/Bloggadress:


Kommentar: