Är du trött på kriminalitet?
RSS 2.0

Tyskarna slår till igen

NewScientist rapporterar att tyska forskare arbetar för fullt med att utveckla något nytt avancerat system som ska återfinnas i bilar om fem år. Man ska koppla ihop bilen med sin hjärna. På så vis ska bilen förstå dina tankar och anpassa instrumentbrädan efter det. Förstår inte riktigt hur det ska kunna fungera väl, men det kan helt klart bli intressant. Vi kan ju hoppas att det blir envägskommunikation, din hjärna till bilen och inte tvärtom. Är lite orolig för vilka effekter tutan kan ha på din hjärna. Det jag funderar mest på är, om bilen nu ska ta bort allt från instrumentbrädan som inte tänker på just för tillfället och visa det du tänker på, hur kommer detta sluta? En hel del personer kommer antagligen ha en gigantisk mobiltelefon över hela panelen antar jag. Det kan säkert vara bra, men det kan ju bli problem om folk inte funderar på hur fort de kör, eftersom ingen i så fall kommer se hastighetsmätaren. Men det roligaste tycker jag blir när någon funderar på vilken avfart de ska ta. Avfarter är stora, och jag vill inte ha en i min bil.

Publicerad 2008-01-20 klockan 15:02:37
Permalink | Teknik

SKRIV KOMMENTAR

Namn:



E-postadress (publiceras ej!):


URL/Bloggadress:


Kommentar: