Är du trött på kriminalitet?
RSS 2.0

Snart skippar jag glasögonen!

Ingenjörerna i USA har slått till igen! En mycket bra idé den här gången, nämligen ett par kontaktlinser. Kontaktlinserna är inte några traditionella linser, utan innehåller ett antal kretsar som kan skapa en virtuell bildskärm framför ögat. Samtidigt som man ser allt annat också. Jag finner det mycket effektivt, ett enkelt sätt att alltid komma ihåg aktuell information. Jag har gått och funderat på om det nånsin kommer bli verklighet med glasögon med samma funktion, något som jag anser hade vart helcoolt. Men det här är ännu värre. På ett bra sätt. Jag ser många fördelar med det faktiskt. Effektivare är ju något man borde bli genom att använda dessa, eftersom man kan kolla på något viktigt papper samtidigt som man ser några ännu viktigare referensuppgifter med grön häftig text "i ögat". Jag längtar!

Publicerad 2008-01-22 klockan 22:36:19
Permalink | Teknik

SKRIV KOMMENTAR

Namn:



E-postadress (publiceras ej!):


URL/Bloggadress:


Kommentar: