Är du trött på kriminalitet?
RSS 2.0

Bredsidan räknas

Jag fick som tidigare nedplitat här problem med min cykel. Kedjan tog självmord.
När jag idag cyklar hem från skolan, utan att vara nyfiken på någonting, händer något som får luften att gå ur. Inte mig, utan mitt framhjul. Jag kämpade likt en hjälte och cyklade bra länge på fälgen.
Till slut var jag tvungen att ge vika och fick vandra resten av vägen hem. Så nu har jag två trasiga cyklar.
En superbra ny kedja inhandlades, eftersom jag trodde att det skulle gå snabbare att laga det. Eller för att pappa köpte en ny kedja.
Efter en häftig debatt i mitt huvud vann arbetarsidan över den andra, som dock hade bra argument. Det hade faktiskt varit roligare att sitta i en stol och tänka på en apa som kör lastbil på is.
I vilket fall som helst hade det inte spelat någon roll, för kedjan passade inte. Visserligen kan det bero på att den ska passa på många cyklar, och det går ju att korta av den. Vilket jag hade gjort om det inte hade varit så att den var för bred.

Publicerad 2008-02-06 klockan 20:44:03
Permalink | Teknik

SKRIV KOMMENTAR

Namn:



E-postadress (publiceras ej!):


URL/Bloggadress:


Kommentar: